Wymiana sprzęgła
• Więcej
Wymiana amortyzatora
• Więcej
Montaż świateł LED
• Więcej
Hamulce
• Więcej
Wymiana oleju
• Więcej
Wymiana filtrów
• Więcej
Rozruszniki
i alternatory

• Więcej
Wymiana rozrządu
• Więcej
Wymiana akumulatora
• Więcej
Serwis klimatyzacji
• Więcej
Diagnostyka i naprawa
• Więcej
Naprawa zawieszenia
• Więcej
Dezynfekcja klimatyzacji
• Więcej
Wymiana żarówki
• Więcej
Ustawienie świateł
• Więcej
Wymiana opon
• Więcej
Naprawa instalacji
elektrycznej

• Więcej
Naprawa sprężarek
klimatyzacji

• Więcej
Sprawdzenie
układu ładowania

• Więcej
Wymiana paska
klinowego

• Więcej
Montaż czujników
parkowania

• Więcej
Naprawa układu
kierowniczego

• Więcej
Montaż sterownika
centralnego zamka

• Więcej
Wymiana przegubu
napędowego / półosi

• Więcej
Montaż radioodtwarzacza
• Więcej
Montaż zabezpieczenia
przed kradzieżą

• Więcej
Ogrzewanie postojowe
DEFA

• Więcej
Przeglądy okresowe
• Więcej
Wymiana świec zapłonowych
• Więcej
Back
Next


UKŁADY HAMULCOWE
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych 
Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe to obok filtrów najczęściej wymieniane podzespoły eksploatacyjne samochodu. Okres ich wymiany zależy w dużym stopniu od jakości materiału z jakiego zostały wykonane oraz stylu jazdy. Wymianę klocków hamulcowych należy przeprowadzić, gdy grubość klocka spadnie poniżej 3 mm, z reguły wystarczają na przejechanie około 30 000 km. Podczas wymiany klocków hamulcowych weryfikacji i konserwacji podlegają prowadnice zacisku, tłoczki oraz elementy uszczelniające jak również sprawdzony zostaje poziom i jakość płynu hamulcowego. Należy pamiętać, że nie wolno jeździć na klockach „do końca” ponieważ jazda taka zagraża bezpieczeństwu na drodze oraz bardzo szybko przyczynia się do zniszczenia tarcz hamulcowych. Klocki hamulcowe mogą również podlegać wymianie w wyniku przegrzania klocka, uszkodzenia mechanicznego (pęknięcie, odpryski) lub gdy są nierówno zużyte.


Wymiana tarcz hamulcowych


Tarcze hamulcowe podobnie jak klocki zużywają się w skutek eksploatacji i w dużej mierze ich żywotność zależy od stylu jazdy oraz jakości materiału z jakiego zostały wykonane. Sygnałem do wymiany tarcz hamulcowych będzie przede wszystkim osiągnięcie minimalnej grubości tarczy, wszelkie uszkodzenia mechaniczne (rysy, pęknięcia) oraz wszelkie nierówności i odkształcenia. Tarcze hamulcowe są dużo trwalsze, niż klocki hamulcowe i powinny wytrzymać wymianę przynajmniej dwóch kompletów klocków czyli około 60 000 km. Po demontażu zużytych tarcz hamulcowych następuje oczyszczenie i konserwacja takich elementów jak: piasty koła, zaciski hamulcowe i prowadnice zacisku. Zostają również sprawdzone parametry płynu hamulcowego. Tarcze hamulcowe zawsze należy wymieniać parami, wymiana na nowe niesie ze sobą konieczność założenia nowych klocków hamulcowych, ponieważ użycie starych już istniejących może spowodować zniszczenie nowych tarcz hamulcowych.

Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS